일 | 월 | 화 | 수 | 목 | 금 | 토 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
- 문화 예술
- DIGITAL ART
- 영어 성경
- 미술
- Modern art
- 글로벌 미술연구소
- digital work
- English
- 예술
- 글로벌 정보
- Variable size
- 안선애
- sun ae ANN
- 여행
- 2025
- 미술에서 쓰이는 영어표현
- The artwork
- 한글 성경
- Exhibition
- 문화
- 개인전
- 터키 풍경화
- 미술영어
- solo exhibition
- Digital printing
- The Art Institute of Global
- computer program
- a computer program
- 미술 여행
- 터키 미술사
- Today
- Total
The Art Institute of Global
CANAN ATALAY 본문
CANAN ATALAY “DİYALOGLAR” RESİM SERGİSİ
7 Nisan – 22 Mayıs 2009
AÇILIŞ KOKTEYLİ
7.4.2009 Salı Günü, Saat: 18.00-20.00
1967’de Bulanık'ta doğdu. 1989 Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü’nde lisans, 1992’de yüksek lisans, 2001’de sanatta yeterlik eğitimini tamamladı. 1995’de İngiltere’deki UWIC (Galler Üniversitesi, Cardiff Enstitüsü) Sanat ve Tasarım Okulu Seramik Bölümü’nden yüksek lisans, 2003 yılında aynı bölümden (MPhil) derecesiyle mezun oldu. 2004 yılında doçent unvanı alan Atalay, halen Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Seramik Bölümü’nde çalışmalarını sürdürmektedir. Eserleri Rusya, İngiltere, Fas, Amerika Birleşik Devletleri, Almanya, Kore ve ülkemizde çok sayıda karma sergilerde yer aldı. İkisi yurtdışında olmak üzere on beş kişisel sergi açtı. Müze ve çeşitli koleksiyonlarda eserleri bulunmaktadır. Daha önce altı ödülün sahibi olan Atalay, 2008 yılında Sanat Kurumu tarafından “Övgüye Değer Sanatçı” ödülüne layık görüldü.
Sanatçının “Diyaloglar” serisi, yaşamın çizgisini simgeleyen ev, çiçek, gemi imgelerinin renksel bir yapı içinde sessiz doğa kesitlerine uzanışını anlatır. Boyasal yapılandırmalara dayalı olarak ortaya çıkan renksel etki, bir resimden diğer bir resme imgeler aracılığıyla bağlanarak büyür. Resimde geliştirilen konusal birlikteliğin bir bölümü de seramik malzemesine aktarılır. Renkler ve bırakılan dokusal ilişkiler içini kaplayan duygusal durumları işaretler. Bu kez, yüzeylerde küçük mimari mekânları kaplayan boşluk, uzaktaki yerleri imler. Yaşanan yere ait duyguların izleri üst üste bindirilmiş plan ilişkileri içinde yansıtılırken iki malzeme arasında kurulan diyalog içsel yolculuklarla oluşturulur.
'중동 미술사' 카테고리의 다른 글
터키 근대미술 속의 여성 화가들 -1 (0) | 2010.10.30 |
---|---|
NİL KÖKEN (0) | 2010.01.24 |
Theelation Between Geometric Order and Clear Colours (0) | 2008.12.24 |
www.halilakdeniz.com (0) | 2008.11.21 |
BEDRI BAYKAM (1957, Ankara ) (0) | 2008.11.13 |