일 | 월 | 화 | 수 | 목 | 금 | 토 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
- 2025
- The Art Institute of Global
- 글로벌 미술연구소
- Modern art
- Variable size
- computer program
- Digital printing
- sun ae ANN
- 영어 성경
- 글로벌 정보
- 터키 풍경화
- 미술
- DIGITAL ART
- a computer program
- 여행
- 미술에서 쓰이는 영어표현
- solo exhibition
- Exhibition
- 문화 예술
- 터키 미술사
- 문화
- digital work
- The artwork
- 안선애
- 미술영어
- 한글 성경
- 개인전
- 예술
- English
- 미술 여행
- Today
- Total
The Art Institute of Global
ÇAĞDAŞ TÜRK RESİM SANATINA GENEL BAKIŞ 본문
ÇAĞDAŞ TÜRK RESİM SANATINA GENEL BAKIŞ
(터키어로 번역, 블로그에 올린 글)
Batı modernizm resim sanatının usul ( formalite ) düşünce durumunu kendi ülke gelenekselin resimsel his ve duyguya göre açmış olan çağdaş Türk resim sanatı yeniden girmiş olan postmodernizmin düşünceye katılan geçiş dönemini karşılamaktadır.
Şimdi Türkiye batı resim sanatının çevreden onlardan mantıklı ve eleştirici usul ( stil ) içine alma ( kabul etme ) sistem (yapı )den çıkıp sadece Türkiye’ye ait olan özel karakter içinde uluslar arası evrenselliğini aramaktadır. Tabii ki böyle düşünce ve değişme durumu Üçüncü Dünya Devleti olan bizimle benzerliğini düşünmek gerekmektedir.
Böyle değişmeye öncülük edenler ise Avrupa ve Amerika’da faaliyet ettikten sonra Türkiye’nin Üniversitelerine geri dönüp öğrencilerini yetiştiren hoca ressamlar ve 1985 yılında başlayan ( İstanbul Bienali -1987) tarihsel olarak, Doğu Batı ticaretinin kapısı ve şimdi de Asya ve Avrupa uygarlığını karşılaştıran Doğu Batı kültürünün merkezi olan İstanbul’un tarihsel ve coğrafyasal anlamını ( önemi ) yeniden yorum yapmaya gayret etmektedir. Özellikle 3.üncü Sergi Zamanında küratölük yapan New York’ta çalışan ( Türk ) resim sanat eleştirmeni Vasif Kortun konu olarak kültürel yayılımın üretim, merkezini kaldırmak gibi kavram ve Batılı merkez görünüş olmayan böyle poststrüktürizmsel esas ve postmodernizmsel formalitesi şimdiki Türk resim sanatı temel özdür.
Bu serginin Türkiye tarafından önderi olan Hacettepe Üniversitesi Güzel sanatlar Fakültesi Dekanı Zafer Gençaydın ( Kore-Türkiye Uluslar arası Çağdaş Sanat Sergisi ) ne katılmış. Çağdaş Türk resminden küçük bir kesit olan bu sergi diye vurguladığı halde Türk resim sanatının modernizmin kabul etmesi ve açılmasını açıkça gösteriyor. O “estetik özdenetimlik ve mutlak saflık “ ( diye söylemiş olan ) modernizm genel prensiplere tamamen uyan “ Modern toplumdan dışlanma ve kayıp” diyen insanoğlunun kimlik hakkındaki soruya kadar uzamaktadır. Yani formaliteyi vurgulamak esasının derinliğini aramağa kadar çeşitli bakımlardan açılmaktadır.
Bu sergiye katılmış olan Türk ressamlarını incelersek öncelikle yaşta 19. yy.ın son döneminde doğanlardan 1960 yılı sonra doğana kadar çeşitli yaş gurubu katıldığını görebiliyoruz. Bu nedenle bu sergiye katılmış olan resimlerde çeşitli olduğu için bu ressamlar bir formalite soyu olarak kaydetmek mümkün olmadığı için birkaç dal olarak sınıflandırmak istiyorum.
Birinci olarak ......
İkinci olarak .....
Üçüncü olarak ......
Onlar dışında dijital baskı, kavramsal sanat, gravür gibi modern resim sanatının çeşitli metodunu gösteren nokta Kore çağdaş resim sanatla benziyor. Bu sergisine katılan Türk resimler genellikle çok iyi resimler olduğu özelliğe sahiptir.
'중동 미술사' 카테고리의 다른 글
터키 여류화가의 작업실 탐방 (0) | 2008.03.13 |
---|---|
저의 책을 소개 드립니다. (A Story of Turkish Fine Arts make a trip to Turkey (Ewha Publication, 2007)-- Sun Ae ANN) (0) | 2008.03.08 |
Turkish --PAINTING EXHIBITION (0) | 2008.03.01 |
터키 근대 이전의 미술 (0) | 2008.02.18 |
미히리 뮈쉬픽(Mihri Musfik, 1886-1954) (0) | 2008.02.07 |