일 | 월 | 화 | 수 | 목 | 금 | 토 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 |
- Variable size
- 예술
- 문화 예술
- English
- 영어 성경
- 터키 풍경화
- 문화
- DIGITAL ART
- 글로벌 미술연구소
- solo exhibition
- 한글 성경
- 터키 미술사
- computer program
- sun ae ANN
- The Art Institute of Global
- Modern art
- 미술
- 미술 여행
- digital work
- 여행
- 미술영어
- 글로벌 정보
- Exhibition
- The artwork
- Digital printing
- 2025
- 개인전
- a computer program
- 미술에서 쓰이는 영어표현
- 안선애
- Today
- Total
The Art Institute of Global
Ayşe BİLİR-2 본문
Resimlerim Üzerine:
Belleklerimiz televizyon yayınları, internet ağları, telefonlar bilgisayarlar vb. aracılığı ile hem yakın hem de uzak çevreden durmaksızın, hızla akan görsel ve sözel etkiler altındadır. Öyle ki bu etkiler altında olan zihin, oradan buradan belleğe ulaşan görsel ve sözel imgeler karşısında bir unutuş içindedir. İnsan uzak geçmişi olduğu kadar yakın geçmişi de anımsayamama ya da hemen unutma eğilimindedir. Bu unutuşlar toplumsal olaylarda olduğu gibi kişisel yaşantılarda da görülmektedir. Anlık bak, anlık oku, anlık gör, anlık hisset, anlık yaşa! Birinden diğerine, oradan oraya sürekli atlayan, koşuşturan ve bu hızdan yorgun düşen bellekler, insanlar, toplumlar... Görmek, duymak, dinlemek, anlamak, yazmak, okumak, düşünmek kısacık anlara sığdırılmakta! Artık bellek tam bir algı sorunu yaşamakta, gerçeklik bölünmekte, parçalanmakta, ilişkili ilişkisiz yanyanalıklar, bağlantısızlıklar, anlamsızlıklar içinde bozulmaktadır. Bu etkiler; bölünmeler, parçalanmalar doğaya, çevreye karşı gelişen duyarsızlıklarda da görülmektedir. Görme hızı öylesine artmış ve mekanikleşmiştir ki gördüklerimiz içselleştirilmeden akıp gitmektedir. Resimlerimde bir anlamda bu görme biçimine bir tepki olarak, bu hızı eleştiren bir yaklaşımın yansımaları sergilenmektedir. Bu gözlemler ve düşünceler eşliğinde gazeteleri resimde bir alt yapı olarak kullanma fikri, kitle iletişim araçlarının insanda neden olduğu etkiler üzerinde, kendi bağımsızlığını ilan etmek gibi bir şey! Onları yapıştırarak yüzeye yaptığım çizgisel ve boyasal müdahaleler, görsel ve sözel mesajların ilettiği algıyı değiştirerek resme hizmet eder hale getirmek ve kendine mal etme eylemidir. Böylece onlar yeni ilişkilerle yeni bir yüzeyde bir arada bulunabilirler. Parça-bütün ilişkilerine dayanan plastik arayışların sonucu doğadan izlenimleri çağrıştıran yeni çağrışımlarla doğa-insan ilişkisini yeniden düşünme ve sorgulama aracı olabilirler.
Ayşe BİLİR
'세계의 미술 그리고 작가 소개' 카테고리의 다른 글
REFA EMRALİ(1962-Sungurlu) -1 (2) | 2015.05.21 |
---|---|
Ayşe BİLİR -3 (0) | 2015.05.19 |
Ayşe BİLİR -1 (0) | 2015.05.19 |
Whitechapel Gallery -3 (0) | 2012.09.24 |
Whitechapel Gallery -2 (0) | 2012.09.24 |